onsdag 9 februari 2011

Mina absolut favoriter

Min jakt efter vårens kollektioner av vår ytterkläder och skor går inte så bra som jag vill men i väntan på att de ska publicera de nya kollektionerna tänkte jag berätta vilka märken som jag alltid köper till barnen.

Det är de kläderna som vi tycker bäst om. Vi satsar på kvalité. Aldrig att barnen skulle frysa eller vara blöta för att vi valt fel kläder, nej jag har lagt ner sanslöst många timmar på att läsa andras erfarenheter och sen själva testat sen för att upptäcka vad som är bäst för våra barn.

Skaljacka (vår/höst): Helly Hansen
Skalbyxa: Helly Hansen
Soft shell jacka: Helly Hansen
Fleece: Helly Hansen
Skor: Viking gore-tex walkingsko
Regnkläder: Helly Hansen
Gummistövlar: Tretorn
Mössa: Nova Star och Polarn och Pyret
Fingervantar: Polarn och Pyret
Regnvantar: Helly Hansen och Hestra


Och sen vanliga kläder från Nova Star givetvis =) Till sonen köper jag inga andra kläder än NS nu för tiden, eller jo Gant förstås och kanske något från POP. Men inget annat. Dottern har mycket NS men hon vill även ha andra kläder. Leggings, vanliga jeans och givetvis Kitty kläder vill hon ha så det blir både lite HM och Lindex till henne blandat med Gant och Bondelid.


För vinterhalvåret gäller följande:

Overall: Reima tec
Vintervantar: Reima tec (sonen) Hestra (dottern)
Fingervantar: POPs i ull
Fleece: Helly Hansen
Underställ: Helly Hansen
Vintermössa: Reima och Peak

Haha...man skulle kunna tro att vi gillar Helly Hansen...och det gör vi också =) Superbra kläder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar