söndag 13 februari 2011

Lördag

Det var härligt då jag vaknade av att dottern stod vid sängkanten igår morse. Klockan är skymd av leksakerna som jag fortfarande inte plockat ner i kartonger så jag visste inte vad klockan var. Men ljuset som letade sig in vid rullgardinen skvallrade om att klockan var betydligt mer än vad den brukar vara då jag blir väckt. Med tanke på sonen och maken som sov sött bredvid mig godkände jag dotterns önskan att sitta vid datorn en stund. Jag valde att ligga kvar. Så skönt! Det hade varit ännu bättre om jag visste vad klockan var för att njuta ordentligt men man kan inte få allt ;-)
Ett tag senare behagade sonen vakna och han blev glad då han såg att mamma var vaken. När sonen väl är vaken så är övriga i huset också det vare sig de vill eller inte så maken vaknade han också.
Då passade jag på att få att fråga maken vad klockan var och den var 07.45! Vilken lyx =)
Det lustiga är att maken verkade vara tröttare än någonsin så min teori om att han kan sova för mycket fick ytterligare bevis. Så det bästa är om han går upp tidigt varje dag kan jag tycka. Gärna att han tar med barnen upp och lämnar kvar mig då också ;-)
Det tog tid men tillslut fick jag upp honom... Men det kändes som lite för lång tid.


Det blev inte så mycket skrivet här igår för mina tankar var helt ägnade att Toscana vs Kalabrien. Jag kunde inte tänka på något annat.
Maken var på bio med dottern och hennes dagiskompis. Trassel föll valet på och båda tjejerna var supernöjda. Nu visade det sig att filmen var lite läskig stundtals så tjejerna blev lite rädda. Vilket märktes i natt så dottern kröp ner hos mig och maken. Efter hon hade somnat om hade jag tänkt bära in henne till sin säng igen men ville att hon skulle känna sig helt trygg bredvid mamma och pappa så jag valde att vi fick trängas istället =)  

Då maken och dottern var på bio skulle jag och sonen hitta på något roligt men han valde att sova middag istället och vaknade strax innan övriga familjen kom hem. Vi får ta igen det en annan dag =) Medan han sov passade jag på att baka en kladdkaka med ett nytt recept. Den blev så där extra kladdig som är gott. Tyvärr var smeten inte så god som jag hade hoppas på men den slank ju ner. Det var inte så att jag hällde ut den ;-) Men visst är det typiskt då jag för en gång skull bakar själv utan barnen och jag får slicka bunken så är smeten inte direkt god.
Kladdkakan var ännu godare idag efter en natt i kylen så den lilla bit som fanns kvar försvann ner i min mage. Jag började med en liten, liten bit men det blev en till och en till och vips var den slut. Så det kan bli ;-)

Nu ska jag ägna mig åt dottern som sett en leksak i reklamenbladet som hon vill ha. Sötnosen skyndade sig till sin spargris för att räkna pengarna för att se om hon hade råd. Och vilken lycka för visst hade hon tillräckligt med pengar efter jag tog fram sparade födelsedagspengar som hon fått tidigare. Så nu blir det att fara till affären så fort sonen vaknat i min famn =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar