onsdag 2 februari 2011

Upptaget? Då ringer jag igen och igen och igen....

Ja, jag gör faktiskt så. Är det upptaget eller att personen inte är inne som jag söker så ringer jag om och om igen. Jag talar aldrig in ett meddelande för jag litar inte på att personen ringer tillbaka direkt så jag är övertygad om att jag kommer få tag i personen först. För jag kan inte vänta. Vill jag veta något nu, vill jag helst att jag skulle fått reda på svaret igår.
Mitt beteende skadar ingen förutom tar upp mycket av min tid men ibland får jag rent av skämmas. Som här om dagen.

Som du vet är jag på jakt efter den bästa skolan för dottern och i och med att jag inte vet något om den nya skolan som ska startas så måste jag givetvis ta reda på mer. Efter att inte lyckats hittat nämnvärd information på internet valde jag att ringa den ansvariga för skolan.
Han satt i möte fick jag veta och sluttid för det var osäkert. Jag fick direktnumret. Så jag ringde och ringde och ringde lite till under eftermiddagen. Och till slut svarade han. Perfekt!
Men hans första fråga till mig var "Är det du som ring flera gånger?" Hm...tusan han hade nummerpresentatör. Men men, jag ställer mina frågor och jag kan inte säga att jag blev så enormt mycket klokare men jag förstår att de inte kan avslöja något innan kontrakt är skrivna osv. Jag tackar för mig och berättar att jag ska på det kommande informationsmötet.

Några minuter senare ringer min mobil. Jag svarar och vem var det? Jo, han!!! Jag hade från början ringt från min mobil. Fy vad jag fick skämmas. Som att det inte var nog att skämmas för de samtalen från den fasta telefonen utan jag fick även stå för de jag ringde från mobilen. Jäkla nummerpresentatör...haha...

Kommer detta göra att jag slutar? Antagligen inte men jag kommer verkligen tänka mig för nästa gång och kanske inte ringa så väldigt många gånger.



Jag ska kanske berätta att det gäller företag, kommunen odyl. Jag jagar INTE min familj och vänner på detta sätt...haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar