onsdag 9 februari 2011

Simma med delfiner

Efter dottern sett att Kates 8 barn i USA har badat med delfiner så vill hon givetvis göra det även hon. Så nu har jag tillbringat över en timme med att leta efter lämpligt ställe så nära Sverige som möjligt för att uppfylla hennes dröm.
Min första tanke föll på Kolmården men efter ett besök på deras hemsida upptäckte jag att man inte får simma med delfinerna där samt att dottern är alldeles på tok för liten.
Jag har hittat Malta, Frankrike, Italien och Portugal men min lilla docka är för liten =( Egypten är inget alternativ och övriga länder kräver en betydligt längre resa än vad jag tänkt göra den närmsta tiden. USA ska vi till om några år men nu är sonen så liten att han inte skulle ha lika roligt än. Men hur ska man få dottern att kunna vänta till dess och då ta en extra tripp till Dolphin Cove i Florida där de 8 barnen var?
-Jag vet inte.
Men en sak är säker, fy tusan vad bortskämd hon är slår det mig nu. Hon yppar en önskan och vips så sitter jag där och vänder ut och in på mig själv för att uppfylla den, helst igår. Det kanske bara är nyttigt för henne att vänta några år...
Fast först måste jag leta lite mer och se om jag inte har missat ett litet ställe med delfiner som bara väntar på att dottern ska komma ;-)

Jag ÄR hopplös, jag vet...

2 kommentarer:

  1. Dubai baby ;)
    Atlantis the Palm eller inne vid gamla stan (Deria Delifinariet)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Tyvärr måste dottern växa till sig lite, hon är för liten (5½ år) man måste vara 8år. =(

    SvaraRadera