måndag 7 februari 2011

Varning!

Jag måste varna dig för mitt papperssystem, jag har insett nu att det inte är bra. Därför vill jag varna dig så du inte gör samma misstag som mig.

Alla viktiga papper, all post som är värt att spara, alla fakturor, ja allt sådant har jag tryckt in i bokhyllan i datarummet på lämpligt ställe. Detta har resulterat i att jag aldrig hittar det jag behöver. Hur många gånger har jag inte i PANIK letat igenom alla papper efter bilregistreringspappret då jag ska sälja en bil. Givetvis börjar jag leta i sista stund, gärna då köparen redan är på väg. Paniken som sprider sig i kroppen är inte härlig den inte men har jag lärt mig? Nej!
När Trygg-hansa ringer för att gå igenom mina försäkringar för att se om de kan erbjuda mig billigare försäkring hos dem. Hittar jag försäkringspapper från det andra bolaget med mina prisuppgifter och vilkor? Nja, inte direkt men efter att killen i luren lovar att vänta så letar jag igenom hela bokhyllan. Stackaren! Jag hittar då alla papper utom ett men jag byter alla försäkringar ändå till dem av ren sympati för att han fick vänta så länge.

Nu har jag städat datarummet inklusive bokhyllan så alla mina papper har jag samlat på hög för att "någon dag" sätta in dem i pärmar. Men det tar emot. Så gör inte som jag. Jag ska sluta göra som jag....dock en annan dag...


Hur många års papper tror du att jag har samlat här? Jag vill nog inte veta ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar