torsdag 17 februari 2011

Öppet hus på dotterns förskola

Det var öppet hus på dotterns dagis..hm, jag menar förskola idag. Så givetvis var sonen och jag där och hälsade på dottern. Och alla andra barn också upptäckte jag sen. Så gott som alla barn hamnade runt oss och ville ha uppmärksamhet. Det blev lekar med andra barn, titta i andra barns pärmar och titta på när andra barn hade teater för oss osv... Verkligen jätteroligt men samtidigt lite svårt att hinna ägna sig åt dottern då också som vi faktiskt var där för. Ljudvolymen hade man gärna sänkt rätt rejält.

När jag väl var hemma var jag totalt slut. Maken som jag mötte i dörren hemma undrade varför jag var så otrevlig och bölig men jag var bara totalt slut. Det kan bli så ibland att fel person får aggressionerna riktat mot sig istället, eller vad säger jag? Jag menar givetvis "blir bemött lite mindre glatt" eller kanske "med glädje fast en smula smolk". SÅ var det. Bara ni inte frågar maken hur han upplevde situationen ;-) Huvudsaken är åtminstone att det inte gick ut över barnen. =) Fokus på det ;-)


Då vi kom satt dottern och åt mellanmål så jag och sonen lekte med de andra barnen (som jag till slut lyckades att INTE fånga på bild)


Sonen som inte går på förskola älskar att vara där och leka. När jag lämnar dottern tar han minsta chans att springa över till småbarnsavdelningen så fort tillfälle finns =)


Dottern har ätit färdigt mellanmålet och är redo att visa sin mamma runt.


Djur, HÖGLJUDDA djur som gör sitt bästa för att skrämma sonen. (Här valde jag att ta med en bild på andra barn eftersom de inte går att identifiera med sina djurmasker på.) 

Mina älsklingar


Vi tittade i dotterns pärm som har följt hennes utveckling sedan hon började på förskola för 2,5år sedan. Hon var en liten plutt då hon började, exakt 3 år gammal..... Hon ser så liten ut men ändå var hon gammal mot när de flesta andra börjar.

 Mammas sötnos 3år!


Vi sitter och tittar och har högläsning ur dotterns pärm med hennes tankar genom åren. Hela soffan är full med barn. Barnen skrattar och dottern låtsas-skäms men vill bara att jag ska fortsätta läsa. Hon älskar uppmärksamheten =)


Dottern i skogen med dagis..hm förskolan då hon var en liten plutt.


Felicia mumsar i sig den goda kakan som några barn hade bakat.


Och givetvis gör även jag det ;-) Sonen ville inget ha, han är inte mycket för fika. Han ville leka i stället.


Nu längtar jag till sängen. Besöket på förskolan (!) gjorde mig helt utmattad. Hur klarar sig förskolelärarna? Det är för mig ett under....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar