tisdag 22 februari 2011

Skidåkning och död bil

Dottern har haft skidåkning på schemat idag med dagis. Och då denna dag inte är hennes dagisdag så var det extra uppskattat att hon ändå fick vara med och delta.
Sonen var riktigt avundsjuk så han passade på att få tag i skidorna och stavarna på morgonen och tog en tur i vardagsrummet.

Sötnos


Full fart iväg. Skidorna stannade dock kvar ;-)

Så jag skjutsade henne till dagis i solskenet. Min tanke var att på håll följa loppet men då sonen sov i bilen och det är minst sagt massvis med snö överallt blev utbudet med parkeringsplatser väldigt begränsat.

Jag såg dem och tog kort men på bilderna syns de knappt...haha...tur att man kan förstora dem i datorn.


Som sagt, syns knappt men de är där ;-)


När dagen var slut för dem var det dags för mig och sonen att hämta henne. Hoppade in i bilen som vanligt men nej, ingenting. Detta är resultatet av en vinter med korta bilturer, kallt väder och musik spelandes i den avstängda bilen varje dag då sonen sover i bilen. Japp, fram med vagnen. Ut med sonen, ut med hunden och började springa mot dagis. På den oplogade gångbanan kan tilläggas.

Dottern var inte glad över nyheten att gå hem men när skidorna sattes på fötterna gled hon fram med glädje. Efter en kort bit kommer plogbilen vars plogblad var bredare än gångvägens bredd och där går vi. Jag lyckas få dottern med skidor och stavar ut i diket och hunden likaså. Då var det bara vagnen och mig själv...haha...det måste sett riktigt lustigt ut men vi lyckades iallafall =)
 Upp med alla från diket. Ingen snö kvar konstaterar dottern ledsen och besviken och visst, om jag inte har helt fel så är väl tanken med plogning just detta. Men efter den här vintern så börjar jag tro att deras uppgift enbart är att göra vägen och den då packade snön ojämn med däcken. Denna gång försvann dock snön.
Dottern lugnade sig då hon upptäckte att det fanns en snösträng som hon kunde åka på. Sen gick jag och tittade på henne resten av vägen hem superstolt, för vad duktig hon är på skidåkning. Vilken tjej jag har =)

Full fart



Snöig efter turen i diket

Sonen syns inte om han blundar


Snöig i ansiktet efter han kastade sig i snön för att busa med sin mamma. Jag tror han ångrade sig efteråt...
 

När vi väl var hemma igen kom snälla mamma min och hjälpte mig starta bilen med hennes bil via startkablar. Sen var det bara att åka ut och åka för att ladda batteriet. Båda barnen somnade..





Jag kör inte bara bil då jag är ute och åker...jag tar även kort samtidigt ;-) Vad ska man annars roa sig med då barnen sover, radion avstängd för att spara batteri och maken jobbar? ;-)
 
 
 


40 minuter fick räcka sen åkte jag hem. Det blir spännande i morgon bitti om bilen startar eller om det blir en springtur till dagis igen. Jag hoppas innerligt på bilen jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar