fredag 18 februari 2011

Hur gör folk?

Hur gör folk som jobbar dagtid måndag till fredag? Varken jag eller maken har någonsin tidigare haft ett sådant jobb. Nu har maken sitt schema utlagt på just dagtid mån-fre under några månader och nu redan efter TVÅ VECKOR är vi helt slut. Vi känner inte att vi träffas och då är jag ändå hemma på heltid med sonen. Vi hinner aldrig prata...

Dagarna och veckorna rullar på och massvis med saker händer som den andra inte vet någonting om. För när han väl är hemma så är det antingen dags att laga mat, ut med hunden, jag ska blogga eller så är det alltid någon av barnen som ska prata, prata eller kanske pipa lite. Och när barnen är nattade hamnar vi utmattade på soffan och maken somnar.

Så vi har bara helgen tillsammans som så många andra. För vänner och bekanta har helgen alltid setts som helig. Tidigare har jag aldrig fått känna den känslan eller kanske inte ens riktigt förstått. Men nu förstår jag precis!

Jag och maken längtar enormt efter då han fortsätter med sitt oregelbundna schema. Som vi längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar