onsdag 9 februari 2011

Syster yster

Idag har min syster varit här. Det är alltid lika roligt =) Hon passade sonen då jag var iväg på ett möte.

Då hon kom hade morgonen bestått av en trött och gnällig son. Och mammig som han är var jag beredd på det värsta då jag skulle gå. För han har den senaste tiden blivit halvt hysterisk då jag ska lämna honom. Men han reagerade knappt att jag gick utan han lekte vidare med moster.
När jag kom tillbaka en drygt timme senare stod de och bakade. "Kladdig, kladdig" upprepade sonen hela tiden och visade sina kletiga händer. Så är mina barn...haha... Jag var likadan då jag var liten, fick jag en fläck på mina kläder så började jag gråta har jag fått berättat för mig..haha..
Sonen var superglad. Han som har varit gnällig i veckor nu var hur glad som helst, skrattade, busade och pussade med mig. Hur lyckades hon med det? Hon har lovat att komma varje dag kl.06 och leka med sonen i en timme för att upprätthålla det underbara humöret. Hon skrattade visserligen samtidigt som hon gick med på det men jag tar det högst allvarligt och seriöst.. ;-)

Inte nog med att hon passade sonen, gjorde honom på underbart humör och bakade så hade hon även monterat ner lekhuset =) Så snäll hon är =)

Tack snälla N-T för hjälpen! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar