måndag 21 februari 2011

Varför gör jag så här?

Åh vad trött jag är nu..matt i kroppen kanske är bättre förklaring.

Sonen sover middag varje förmiddag och under den tiden han gör det ska jag hinna på mycket som jag bara kan. Slår jag personligt rekord är det bara bättre. Främst är det städning som gäller och detta är alltså varje dag.
Jag börjar bli så trött på mig själv. Tanken är att jag ska städa då han sover för att kunna ägna mig helt åt honom då han är vaken. Men då jag har sprungit runt och stressat för att hinna göra allt så är jag helt slut. Jag orkar inte då springa efter sonen och leka. Så min tanke håller ju inte. Jag vet ju det men det är så svårt att ändra invanda mönster och framför allt vet jag inte exakt vad jag ska ändra och till vad jag ska ändra det till.

Städar alla lika ofta som jag? Jag tycker att det är normalt mycket men vad gör andra? Jag vet inte. Städar de kanske mer? Hur gör de? När städar de? När leker de med barnen?
Rent vill jag ha, ordning likaså och givetvis vill jag leka och umgås med mina barn. Hur ser ekvationen ut för hur man på bästa sätt balanserar detta?


Jag har kontaktat ett städföretag för att få offert på om de skulle komma varje dag för att dammsuga och plocka bort leksaker från golvet. Och det ska bli intressant att få veta vad detta skulle kosta. Garanterat kommer maken min inte tycka att det är värt det. Men det är klart, han får ju allt fixat varje dag gratis av mig så varför betala för det!?

Eller skulle det räcka med att jag lägger upp städningen på ett annat sätt så jag har ork hela dagen? Skulle som sagt prova med det....om jag bara visste hur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar