lördag 5 februari 2011

Melodifestivalen

Vad förvånad jag blev över kvalitén på Melodifestivalens bidrag. I vanliga fall hittar man en hel del som är rätt usla men ikväll var de alla bra, mer eller mindre iallafall. Mina favoriter var de båda bidragen som gick vidare =)

Bidrag nr.2 Swingfly hade en riktigt bra låt med ett härligt gung i. Pricken över i:t var killen som kom in och sjöng refrängen. Suveränt =)

Bidrag nr.8 Danny. Vanligtvis inget för mig men den här gillade jag skarpt. Jag som var beredd att se hans nya kropp som jag bloggat om tidigare blev förvånad över att han var så påklädd. Haha...han har tränat som en tok till den här dagen men så har han jacka på sig...haha..något besviken blev jag nog... Men låten var riktigt bra och uppträdandet också, han rör sig snyggt!

Sen måste jag även nämna Pernilla Andersson. Vilken mysig låt hon hade =) Jag blev så glad över att hon gick vidare till andra chansen.

Melodifestivalen har lagt ribban högt, om det fortsätter så här, hur ska vi då lyckas välja ETT bidrag i Globen. Lördagarna framöver kommer jag sitta bänkad.


Dottern fick vara med och titta i kväll men min lilla tröttmössa somnade på soffan innan alla bidrag var framförda. Men hon kommenterade bidrag nr.2 "Varför bor inga sådana som sjunger så bra i Sverige för?" Med anledning av att han pratade engelska...haha... Så jag gissar att den var hennes favorit =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar