lördag 19 februari 2011

Räddaren i nöden, alvedonrus och melodifestivalen

Min räddare kom och räddade mig igår. Men det blev inte större räddning än att jag kunde åka iväg en snabbis till affären för att kompletteringshandla till middagen (läs. köpa godis). Sen så fort jag kom innanför dörren igen så var sonen i min famn.

För dotterns öra gjorde inte ont mer under dagen men sonens feber ökade istället till 40.1. Så det blev att han var hos mig. Jag valde att inte ge alvedon för att jag ansåg att hans allmäntillstånd inte påverkades tillräckligt för att det skulle vara skäl att ge febernedsättande. Men närmare kvällen ändrades läget och han fick alvedon. Och vilken fart det blev på honom. Han hoppade, dansade och sprang runt. Vilken effekt. Kanske lite för bra faktiskt.

Natten har gått bra både med dotterns öra och sonens feber. Idag har båda ca 39 grader i feber men de är inte påverkade. Jag skulle vilja hitta på något roligt men som är lugnt för barnens skull. Solen gör att det spritter i mig =)
Just det, vi skulle ju åka till skolan som dottern ska gå på och testa utemiljön. Det kanske barnen klarar en liten, liten stund. Dottern blev otroligt besviken över att de inte har några gungor så vi ska se om övriga skolgården kan tilltala henne istället.


Och idag är det melodifestivalen!!! Jippi! Bara det inte är lika kassa bidrag som förra veckan.. Men jag håller tummarna för att det kommer vara ett kanonprogram. Då jag sa igår till maken att jag längtar till just Melodifestivalen tittade han på mig som jag vore galen. Så är jag! Men jag vet ju att han sitter bredvid mig där ikväll och tittar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar