onsdag 9 februari 2011

Kvällsnöje och irriterad make

Hela dagen igår tillbringades med att städa. Och inte var det roligt inte, vilket märktes tydligt på mitt humör då maken kom hem från jobbet. Men under middagen kunde man märka att jag blev gladare och gladare för varje tugga som jag tog. Jag satt till slut och skrattade åt mig själv över hur känslig jag är med blodsockret.

Så skönt det var då allt var klart, jag njuter fortfarande faktiskt. Det känns så öppet.
Spenderade jag kvällen med att vila eter den hårda dagen? Nej, jag satte mig med min pappershög och sorterade. Och sorterade. Och sorterade... När både jag och maken tyckte att NU måste jag väl vara klar, då hade jag kommit ner 1cm från översta kanten. Tillslut gav jag upp efter maken sagt åt mig att jag skulle dela upp det på flera dagar. Kanske märkte han vart mitt humör var på väg igen...haha...



Hur roligt ser det här ut?

Jag bad maken fotografera mig för att använda bilden på bloggen men jag blev inte riktigt nöjd med de första som han tog stående så jag bad han fota lägre ner. Vilket han inte var direkt glad över, han hade sådan träningsvärk att han knappt kom varken ner eller upp...haha...



Han ser riktigt irriterad ut över mina små påfund...haha... 
I bakgrunden avslöjas hur vackert det blev med lekhuset i vardagsrummet. Tur att det säljs imorgon..

3 kommentarer:

  1. Hahaa! Skönt att få ordning på den där högen sen!
    Ser en faktura där som ser extra piffig ut! ;)

    Kram Veronica!

    (ps, kika gärna in på min blogg, men den är lite hemlig ;) )

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Ja, visst är den extra piffig, känner du igen den menar du ;-)

    Den måste jag kika in på =)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Veronica vad duktig du är =)
    Kram

    SvaraRadera