söndag 6 februari 2011

Städar, rensar och röjer - Datarummet

Idag har jag tagit datarummet som projekt. Och jag har dragit med mig maken i fallet. För en gång skull ska han också vara med i ett stort städ/rens/röj-projekt.
Datarummet är ju ett av rummen som av någon anledning alltid blir enormt stökigt, stökigare kan ett rum inte bli. Säkert beror det på att vi fortfarande använder rummet som ett förråd också. Garaget är inte helt klart och då samlas allt på hög här inne. Och då får man ändå vara glad att vi begränsar det till datarummet, klädkammaren och förr. tvättstugan. Tvättstugan har jag ju fixat iordning och makens skrivbord med miljoner verktyg och liknande saker lyckades jag övertyga maken att de absolut kunde stå i det halvfärdiga garaget. Så enormt skönt att det är fint där nu.
Nu är det därför datarummets tur att bli fint. Fast det är svårare. Fortfarande måste en hel del kartonger stå där och den största inredningsförstöraren är crosstrainern. Lägg till en hatthylla till bilen, en innerdörr, tomma flyttkartonger, en barngrind och så förstår du hur vackert vi kan ha det i det rummet.

Men nu ska jag göra det bästa av situationen så att det åtminstone liknar ett rum. Jag lyckas ofta trolla bort saker så de inte syns allt för mycket och jag hoppas att jag lyckas med det även idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar